Alternatilla Jazz

PARTICIPACIÓ DELS ALUMNES DE 3r i 4t D’ESO

L’ALTERNATILLA JAZZ MALLORCA 2017

L’Alternatilla Jazz Festival es va celebrar per segon any consecutiu, en aquesta ocasió Noruega va ser el país convidat. Al llarg del festival es va celebrar un concert diari, durant les dues setmanes de festival, una cuidada representació d’artistes provinents del país convidat. Un festival de jazz que promou l’intercanvi cultural entre músics de diferents cultures.

El passat 28 de novembre, els nostres alumnes de tercer i quart d’ESO varen participar d’un concert didàctic: “Breu passeig pel jazz” presentat per la formació mallorquina Miranda Jazz Quartet. El concert va mostrar la connexió entre el jazz i els diferents estils actuals, com la música disco i les diferents variants creades per la denominació tribus urbanes.

El repertori seleccionat es va compondre de temes clau i representatius de les diferents etapes de la història del gènere, acompanyats de diverses explicacions i projecció d’imatges, que ens ajudaren a situar-nos en cada una de les etapes tractades. Les explicacions sobre els diferents instruments utilitzats pels músics: sasòfon, guitarra elèctrica, bateria i el contrabaix varen ser molt instructives i interessants.

Les peçes seleccionades varen seguir un ordre cronològic: Ragtime, Nova Orleans, Dixieland, Chicago, Swing, Bebop, Cool jazz, Latin jazz, els anys setanta i finalment els anys vuitanta.

Aquesta activitat va ser compartida amb els alumnes del centre d’Educació especial Joan Mesquida de Manacor. Tots els alumnes i professors participants en aquesta activitat sortirem molt contents d’haver compartit una estona de bona música i convivència.