Alcover i les tres penyores

El passat 22 de febrer els alumnes de primer i segon d’ESO vàrem tenir l’oportunitat de donar vida a continguts que havíem treballat a l’aula: el teatre i la figura de d’Antoni Maria Alcover. Després de l’esplai, sense por de la pluja, ens encaminàrem cap al teatre principal. Allà ens esperava Alcover i les tres penyores. Aquesta obra ens mostrà les peripècies d’aquest manacorí, recopilador de les rondalles mallorquines i enamorat de la nostra llengua.

La història partia d’una anècdota curiosa: mossèn Alcover duia la curolla de ser apòstol del Bon Jesús. Aquest darrer era representat com un malsofrit però divertit ancià. Li digué que si volia assolir el seu propòsit, havia de superar tres proves, concretament, dur-li tres penyores (gens fàcils d’aconseguir, per cert); tals com: un grapat d’orelles de volguessin escoltar, set veritats que fossin mentida i un somni que es pogués tocar. Amb esforç, constància i enginy fou capaç d’arribar a la seva fita.

L’obra va ser molt entretinguda i emotiva, el temps ens va passar volant! Al final vàrem fer unes fortes mamballetes als actors i actrius perquè realment s’ho mereixien. Ens va agradar tant que la tornaríem a veure.

Els alumnes de 2n B

Alcover i les tres penyores