Aprenentatge cooperatiu a través del senderisme

APRENENTATGE COOPERATIU A TRAVÉS DEL SENDERISME

L’alumnat de 1r d’ESO coneix el Paratge Natural la Serra de Tramuntana guiats per l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Activitats Físico Esportives en el Medi Natural

El passat divendres 16 de febrer, el nostre alumnat de 1r d’ESO va realitzar una activitat de senderisme per conèixer la Serra de Tramuntana, concretament van fer la Volta a la Moleta de Binifaldó. Separats en 3 grups (grup-classe de 1r d’ESO), amb els seus tutors i altres professors, i guiats pels alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Activitats Físico Esportives en el Medi Natural, els quals van posar en pràctica allò que durant el curs i fins ara han estat treballant, tant a l’aula com a diferents rutes per la serra.

La ruta va començar amb la presentació dels guies, informant sobre alguns aspectes tècnics de la sortida (per on havíem de passar, distàncies, què veuríem…) i les normes bàsiques a seguir. Pel que fa a les normes bàsiques a seguir es va comentar que a la natura ens havíem de comportar com animals, és a dir: no fer renou, no embrutar, no arrabassar flors, no fer dreceres…

La ruta es va iniciar des de l’aparcament del refugi de Son Amer en direcció a s’Ermita i la Font de s’Ermità. Un poc abans d’arribar-hi es va realitzar una petita aturada tècnica perquè els alumnes-clients poguessin ajustar-se les sabates, les motxilles, posar-se o treure’s roba… per poder gaudir del camí.

Durant l’itinerari es van fer diferents aturades perquè els alumnes-guies explicaren els punts d’interès que trobàvem: les tasques dels nostres padrins al bosc al costat de forns de calç, rotlos de sitja i barraques de carboner; la font de s’Ermità; la Creu de Menut; el bosc d’alzines i pins; les cases de Menut i de Binifaldó; arbusts mediterranis, algun d’ells endemismes emblemàtics com l’Estepa Joana (Hypericum balearicum), que tenim també al jardí botànic del nostre centre.

En arribar a l’aparcament del refugi de Son Amer i tancar la volta circular, els guies van rebre una retroalimentació de com havia anat la seva tasca, i l’alumnat de 1r d’ESO va compartir experiències amb els seus amics dels altres grups.

Des d’aquí, tots plegats, partirem cap a l’institut.

Esperam que tothom hagi gaudit de conèixer la nostra muntanya i tornar a retrobar-nos a la natura.

A la muntanya no hi ha wifi, però sí hi ha bona connexió.